Online help
Handleiding voor optimaal gebruik
De tools die je helpen om snel goede berichten te kunnen voorbereiden hebben de volgende eigenschappen:
- Default, standaard berichten: er is een mogelijkheid tot het laden van een default, standaard bericht, voor elk type te benaderen persoon (particulier, eigenaar van bedrijf of voorzitter van een vereniging).
- Opslag laatst verstuurde bericht: in de tool bestaat de mogelijkheid om het onderwerp en de tekst (niet de aanhef en afsluiting) uit het voorbereide bericht te bewaren in je account, zodat je deze weer gemakkelijk kunt hergebruiken voor een volgend bericht.
Wij raden je aan om elk bericht zo persoonlijk mogelijk te maken, afhankelijk van de persoon die je benadert, en deze op te slaan als je het (grotendeels) weer opnieuw wilt gaan gebruiken.
Let wel op dat je in de berichttekst een eventueel gebruik van een persoonsnaam niet per ongeluk hergebruikt voor andere personen! Lees daarom in stap 2 van elke tool het bericht altijd goed door! - Automatische integratie persoonlijke link: er wordt automatisch voor gezorgd dat een link in het te versturen bericht staat vermeld, waarin de code van jouw account zit verwerkt. Op deze manier heeft een eventueel direct erop volgend lidmaatschap tot gevolg dat deze ook daadwerkelijk in jouw 1e lijns netwerk valt.
- Onze tools verzorgen alleen de voorbereiding van het bericht zelf: invoer of selectie van de te adresseren perso(o)n(en) en het daadwerkelijk versturen moet je zelf doen.
Dit heeft niet alleen te maken met gebruikersgemak (in je eigen applicatie kun je zeer eenvoudig één of meerdere personen of een groep van personen selecteren), maar ook met de wet (wet bescherming van persoonsgegevens en anti spam wetgeving).
Uitnodiging review via bericht (stap 1)
Wijzig (indien nodig) onderstaande gegevens en druk op de button om alle informatie te controleren (stap 2).Via je eigen berichtenprogramma (Whatsapp, sms, Facebook Messenger, etc) kun je dan het bericht versturen (stap 3).
De tool die je helpt om snel goede berichten te kunnen voorbereiden heeft de volgende eigenschappen:
- Default, standaard berichten: er is een mogelijkheid tot het laden van een default, standaard bericht, voor elk type te benaderen persoon (particulier, eigenaar van bedrijf of voorzitter van een vereniging).
- Opslag laatst verstuurde bericht: in de tool bestaat de mogelijkheid om het onderwerp en de tekst (niet de aanhef en afsluiting) uit het voorbereide bericht te bewaren in je account, zodat je deze weer gemakkelijk kunt hergebruiken voor een volgend bericht.
Wij raden je aan om elk bericht zo persoonlijk mogelijk te maken, afhankelijk van de persoon die je benadert, en deze op te slaan als je het (grotendeels) weer opnieuw wilt gaan gebruiken.
Let wel op dat je in de berichttekst een eventueel gebruik van een persoonsnaam niet per ongeluk hergebruikt voor andere personen! Lees daarom in stap 2 van elke tool het bericht altijd goed door! - Automatische integratie persoonlijke link: er wordt automatisch voor gezorgd dat een link in het te versturen bericht staat vermeld, waarin de code van jouw account zit verwerkt. Op deze manier heeft een eventueel direct erop volgend lidmaatschap tot gevolg dat deze ook daadwerkelijk in jouw 1e lijns netwerk valt.
- Onze tools verzorgen alleen de voorbereiding van het bericht zelf: invoer of selectie van de te adresseren perso(o)n(en) en het daadwerkelijk versturen moet je zelf doen.
Dit heeft niet alleen te maken met gebruikersgemak (in je eigen applicatie kun je zeer eenvoudig één of meerdere personen of een groep van personen selecteren), maar ook met de wet (wet bescherming van persoonsgegevens en anti spam wetgeving).
Kies een persoonlijke benadering
- Een zeer persoonlijke tekst spreekt de ontvanger veel meer aan, met een grotere kans tot gevolg dat hij/zij ingaat op je uitnodiging.
Want als iemand weet dat jij er energie in hebt gestopt, is de ontvanger ook eerder bereid om energie terug te geven. - Het feit alleen al dat je het bericht in stap 3 naar iemand persoonlijk stuurt, ipv naar een (grote) groep, vergroot de kans dat de ontvanger je bericht ook echt leest.
Het vervolg
Via de Netwerk-link in je Dashboard kun je zien welke leden zich in je 1e lijns netwerk bevinden.Mocht het benaderde lid na een bepaalde tijd nog steeds niet voorkomen in je 1e-lijns netwerk, dan kan dit meerdere oorzaken hebben:
- De ontvanger heeft het bericht verwijderd omdat hij/zij deze niet vertrouwde.
- De ontvanger heeft nog geen tijd gehad of genomen om het bericht te lezen, of de gewenste acties uit te voeren.
- De ontvanger is lid geworden via een ander Social Market lid.
- De ontvanger neemt niet de tijd om te doorgronden wat Social Market voor hem of haar kan betekenen.
- De ontvanger wilde niet ingaan op je uitnodiging.
Wil je zeker weten dat de benaderde persoon op zijn minst je uitnodiging leest en er serieus over nadenkt, dan rest je niets anders dan nogmaals contact met hem/haar op te nemen, het liefst zo persoonlijk mogelijk, om de voordelen van Social Market voor hem/haar toe te lichten.
Want het kan natuurlijk heel goed zijn dat de ontvanger totaal anders denkt over je uitnodiging en/of Social Market dan dat jij vermoedt.